کد خبر: 1217636
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۳:۴۰
از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۲۲ نفر از زندانیان جرائم غیرمالی در استان فارس آزاد شدند.

جوان آنلاین: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۲۲ نفر از زندانیان جرائم غیرمالی در استان فارس آزاد شدند. 
دادستان عمومی و انقلاب استان فارس در مراسم آزادی ۴۲ زندانی جرائم غیرعمد زندان‌های استان شرکت در امر آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در نیمه شعبان را کاری فرخنده اعلام کرد و گفت: عظمت امشب معادل شب قدر است و خوب است از این فرصت استفاده کنیم. 
سیدمصطفی بحرینی افزود: به طور کلی می‌توانیم زندانیان را به چند دسته تقسیم‌بندی کنیم، یکی جرائم خشن، اراذل و اوباش و مخلان امنیت و آسایش و آرامش هستند که این‌ها به هیچ وجه مورد اغماض قرار نگرفته و با قاطعیت در چارچوب قانون با آنان برخورد می‌شود و هیچ‌گونه تسهیلاتی هم به آنان نمی‌دهیم. 
وی ادامه داد: دسته دوم زندانیانی هستند که مرتکب جرائم غیرعمد می‌شوند. این‌ها از باب ناچاری دچار خلاف می‌شوند که البته باز هم توجیه‌کننده نیست، اما معمولاً این افراد در تأمین معاش خانواده با مشکل مواجه هستند و شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که از سر نیاز دست به جرم می‌زنند و وضعیت بینابین دارند. ما بر این افراد هم درخواست کمک نداریم، اما یکسری تسهیلات مانند آزادی مشروط، تعلیق اجرای مجازات یا سایر مواردی که قانون اجازه می‌دهد، ارائه می‌کنیم. این مسئول گفت: دسته سوم زندانیان مقروض هستند که شامل موارد کیفری و بیشتر حقیقی می‌شوند و این‌ها جرائم غیرعمد هستند و معمولاً در حوادث قهریه و ناخواسته درگیر این مشکلات شده‌اند و ممکن است این مشکلات برای هر کسی هم پیش آید. 
بحرینی با بیان اینکه برای آزادسازی این زندانیان نیاز به کمک خیران داریم، افزود: حضور این افراد در زندان باعث می‌شود هم هزینه برای دولت، هم خانواده زندانی و هم خود زندانی ایجاد شود و از سوی دیگر آزادی آنان موجب اقدامات بسیار اثرگذار و مثبتی برای جامعه، دولت و خانواده زندانی خواهد شد. وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۵۲۲ نفر از زندانیان جرائم غیرمالی در استان فارس آزاد شدند که ۴۹۹ نفر آقا و ۲۳ نفر خانم بودند. دادستان عمومی و انقلاب استان فارس مجموع بدهکاری این تعداد را بالغ بر هزار و ۲۴۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: شکات پرونده‌ها بیش از ۶۸۰ میلیارد تومان از حق و حقوق خود گذشتند تا فرآیند آزادسازی زندانیان انجام شود.

برچسب ها: آزادی ، زندانیان ، دیه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار